• SOM ESPECIALISTES EN ALIMENTACIÓ
  • 1

Alimentació ecològica

Escollir aliments ecològics és escollir viure en un món millor, és escollir ser millor.

Cada dia més ens trobem amb malalties derivades de la mala alimentació, dels aliments processats i dels additius químics. Alimentació ecològica és més que alimentació, és salut, es respecte per nosaltres i els nostres, per la terra i la gent que hi viu, alimentació ecològica és amor per tot el que representa la vida i és rebuig a tot el que es fa malament a la Mare Terra.

Cereals... Blancs o integrals?

Sabem que els cereals han de ser la base de la nostra alimentació, així queda patent en totes les piràmides alimentaries però, sabem quin tipus de cereal ha de ser? Blanc? Integral? Anem a esverinar-ho!

Sabies que a la pellofa dels cereals és on es concentren tots els nutrients dels cereals? A totes les piràmides alimentaries posen els farinacis, les pastes, els pans i els cereals a la base, t’hi has fixat?

Això és perquè haurien de suposar la base de la nostra alimentació diària. Diàriament hauríem de menjar cereals. Ara, perquè integrals?

Es suposa que quan diem que han de ser la base de la nostra alimentació ho fem perquè sabem que porta una quantitat de nutrients importants però, on son aquests nutrients? Doncs sí, ho has endevinat! Son a la pellofa!

Si mengem pa blanc, pastes blanques, arrossos blancs... només ingerim el sucre dels cereals! A aquest sucre li diem midó. El midó és necessari, doncs ens aporta sucres per a la creació d’energia per al funcionament de l’organisme. Passa que aquest midó requereix d’altres nutrients per a poder absorbir-se i metabolitzar-se al nostre organisme correctament i, aquests altres nutrients resulta que son a la pellofa. Si ingerim cereals refinats, (blancs), el midó que porten utilitzarà nutrients dels nostre propi cos i organisme per a fer aquest procés d’absorció.

Així, els cereals refinats son lladres de nutrients, vitamines i minerals, àcids grassos i cofactors... A més, tenen un índex glucèmic elevat. Això vol dir que fa pujar ràpidament el sucre en sang, per això els diabètics no poden menjar-los o, si més no, no haurien. Aquesta pujada de sucre en sang esgota l’òrgan encarregat de regular el sucre, el pàncreas, que ha d’alliberar més quantitat d’insulina per a poder gestionar i metabolitzar l’excés de sucre. Oxida les cèl·lules, altera els nervis de petits i grans, minva l’atenció i un llarg etcètera que no hi cabria en aquest escrit.

Consumeix cereals integrals, aquest porten tots els nutrients necessaris per a la perfecta base alimentaria. Afavoreixen el trànsit intestinal, mantenen els nivells de sucre en sang estables, donen energia sostinguda i sensació de sacietat, calmen l’ansietat pel dolç i molts altres beneficis. A més, si els pots escollir ecològics no portaran ni sulfats, ni fosfats, ni herbicides, ni pesticides, un altre gran favor al teu organisme.