• SOM ESPECIALISTES EN SUPLEMENTACIÓ
  • 1

Dietètica i suplementació

A ANANDA BIO HEM INTENTAT ESCOLLIR ELS MILLORS PRODUCTES PER A LA SUPLEMENTACIÓ.

Personal tècnic especialitzat en la salut us atendrà al vostre centre de salut Ananda Bio. Aquest personal viu amb intensitat el sector de la medicina natural, aquesta passió serà latent en qualsevol tractament que us oferim.

Com amb tot, hi ha laboratoris que prefereixen les coses ben fetes i, d’altres a on això, potser, no és tant important.

Volem fer-te arribar els productes més efectius, on els seus laboratoris han fet un treball d’investigació i contrast tant elevats que ens asseguren la vostra satisfacció. Tenim contacte directe amb aquests laboratoris i amb el seu personal tècnic, metges, biòlegs, químics, naturòpates... tots al vostre servei per qualsevol dubte que podeu tenir.

No tinguis problema en demanar qualsevol cosa que et preocupi, l’experiència del nostre personal t’ajudarà en tot allò relacionat amb la salut dels teus i teva.

Estrès? No pels super-humans! Com prevenir i gestionar l'estrès

L'estrès és la malaltia número u en el món occidental. L'estil de vida que el capitalisme ens fa portar ens desgasta a ritme extremadament accelerat.Parlem una mica sobre l'estrès, què el causa i com el podem prevenir.

Intentar fer front a totes les situacions i circumstàncies, sense parar-nos a respirar, comporta un desgast del sistema nerviós que obliga a les nostres glàndules suprarenals a alliberar nivells de cortisol molt alts en sang.

Les suprarenals són unes glàndules productores d'hormones amb forma de mongeta que se situen sobre dels ronyons. Aquestes glàndules s'encarreguen d'alliberar una hormona anomenada cortisol. Aquesta hormona fa que puguem fer front a situacions concretes de la vida, ens estressa. Però hem de saber i entendre que l'estrès és bo ... En la seva justa mesura.

L'estrès ens arriba des de diferents fronts i cal estar molt atent si volem saber portar-se correctament, és a dir, perquè no ens afecti negativament.
Des del cap que té mala bava, al company de treball que sembla que no va bé al bany i ho paga amb els que té al seu voltant, a massa càrrega entre nens / treball / casa, problemes de parella, impactes emocionals negatius amb malalties , familiars, insatisfacció amb la vida que portem, mala alimentació i hàbits de vida poc saludables, els canvis d'estació i el clima ... En fi, hi ha un munt de situacions que ens poden portar a patir d'estrès i mal portar-lo.

En una de les anteriors entrades us explicàvem com un nivell d'estrès elevat durant un llarg període de temps pot afectar negativament al nostre sistema nerviós, produint ansietat, angoixa i fins i tot principi de depressió. També us parlem de com revertir aquesta desagradable situació. Avui us parlarem de com prevenir-la.

Hem de tenir en compte que, quan estem saturats, quan els nivells d'estrès són alts, tenim la tendència a no veure amb claredat el que ens envolta i a no gestionar adequadament les situacions en general. Això sol comportar un empitjorament de la situació, sigui quina sigui. Posem alguns exemples.
Si ens barallem amb la parella i la tendència és a no parlar les coses, sinó a cridar-les o tirar en cara, amb un nivell d'estrès mal gestionat, això sol ser pitjor, s'agreuja en el sentit que no tenim capacitat per gestionar la reconciliació, així doncs, cridem més o faltem més i pitjor al respecte. Per descomptat, l'opció de ruptura es posa de manifest en aquestes circumstàncies i tot el conjunt agreuja encara més la situació, el nivell d'estrès, d'ansietat i es veuen deteriorades les opcions de millorar la situació o, en tot cas, en detriment de nostre sistema nerviós que no suporta més pressió.
Un altre exemple: Deutes a pagar, sense feina, amb nens, factures, el menjar ... La pressió és tal que es fa molt difícil veure solucions. La ment treballa automàticament creant situacions hipotètiques en què tot arriba al col·lapse, el sistema nerviós reflecteix aquests pensaments tensant-lo encara més. Arriba l'ansietat, la depressió, prefereixes quedar-te al llit a aixecar-te a fer el menjar, el teu entorn s'entristeix, a ningú li agrada veure't així. Vas al metge, et recepten antidepressius, t'afecta de manera que aplaca el teu sistema nerviós perquè no et donis massa compte del que passa al teu voltant ... Bé, no pinta gens bé, oi?

Doncs tot això és tractable, evitable i portable. Quan vam arribar a aquest extrem, la recomanació serà la de llegir l'entrada sobre "Ansietat, angoixa i principi de depressió", ja que vam arribar tard per al que aquí explicarem. Però si som capaços de preveure els esdeveniments i en el que poden derivar, llavors, llegeix fins al final.

Hi un tipus de plantes a les que anomenem adaptògenes. Se'ls posa aquest nom perquè ajuden l'organisme a adaptar-se. ¿Adaptar-se a què? Precisament ens ajuden a adaptar-nos als requeriments de cada situació. Fisiològicament el que fan aquestes plantes és fer-nos més resistents a l'alliberament i cortisol en sang, podent així suportar nivells elevats de cortisol en sang per més temps, donant-nos el marge que en la majoria de casos marcarà la diferència entre sortir airosos de la situació en qüestió o pagar les conseqüències de la mala gestió, normalment emocional, de susdita situació.

Potencien el rendiment mental i físic, la resposta a l'estrès i la fatiga, la capacitat mental reduïda, la capacitat de resposta cardíaca i respiratòria, milloren la producció de serotonina, anem, el més d'allò més. Com deia, ens fan súper-humans!

Les plantes d'aquest tipus es prenen durant dos mesos o dos mesos i mig. L'ideal és no sobrepassar aquest temps, bàsicament perquè deixen de fer efecte i vam començar a tirar diners, no per una altra cosa. La idea serà dependre de les plantes adaptògenes quan el nostre organisme ho requereixi. La resta de temps hauríem d'aprendre a gestionar emocionalment el nostre dia a dia d'una altra manera. Us recomano la meditació.

Sense cap mena de dubte hem de disposar d'alguna via d'escapament, hi ha qui se'n va a córrer, hi ha qui juga a jocs de taula, hi ha qui cuina, hi ha qui medita, però en tot cas, l'hàbit de gestionar l'estrès a través d'un hobby és totalment necessari.

En tot cas, us deixo amb el nom d'algunes de les plantes meravelloses de les que us parlo, perquè pugueu cercar la informació necessària.

Plantes adaptògenes: Rhodiola, Ashwaghanda, Ginseng Blanc, Ginseng Americà, Esquisandra, Eleuterococo, Astràgal.

Plantes sedants: hipèric, passiflora, valeriana, melissa, camamilla, llúpol.

Totes elles ens ajudaran a suportar situacions en què se'ns requereixi més, més del que sigui.

Efectivament, si aneu a prendre qualsevol suplement i esteu prenent medicació farmacèutica, heu de consultar-ho amb el metge.

En una altre article parlarem de com fer front a trastorns del sistema nerviós tals com l'ansietat, l'angoixa i el principi de depressió.

Si vols profunditzar més en aquest tema, pots veure aquest vídeo de la xerrada que vaig fer al 1er Congrès de Naturopatia de Catalunya, on precissament vaig parlar sobre com tractar problemes del sistema nerviós amb nutrició ortomolecular. Dessitjo que t'agradi!Salut!

 

Pau Elias

Naturòpata i nutricionista

Col·legiat Nº 3248 ONC Fenaco