Esports

La cura per la salut serà sempre incomplerta si no fem esport.

La tonificació de la musculatura, la millora en l’oxigenació, les endorfines que es creen quan fem esport, el suor que neteja el nostre organisme de toxines... Per a tot, l’esport es relaciona amb l’absència de malalties i una forta salut, amb una vida més llarga amb salut i un millor sentit de l’humor... Fes esport!
No oblidis, però, que el qui fa esport te un consum de nutrients més elevat que la mitjana, per prevenir lesions, millorar el rendiment, accelerar la recuperació, guanyar massa muscular o definir la musculatura, per a qualsevol dubte sobre el teu esport preferit i com optimitzar-lo, consulta als professionals d’Ananda Bio.

Com guanyar massa muscular - Capítol 3

Tercera i última part de l'artícle sobre com millorar el rendiment i com guanyar massa muscular magre, lliure de greixos i d'una manera sana. Acabem la llista de suplements recomanats per a una optimització del procès.

Acabem l'article sobre com guanyar massa muscular amb les últimes recomanacions en suplementació esportiva.

L-Glutamina:És l’aminoàcid més abundant a la musculatura i esquelet humà, l’exercici intens augmenta la necessitat d’aquest nutrient.  Estimula la producció de GH i afavoreix l’activitat immunològica. Nutrient essencial per a dietes d’esports.

Per a posologies demanar a la botiga.

BCAA’s (Aminoàcids ramificats):Branched Chain Amino Acids són els BCAA’s, que inclouen tres aminoàcids: la leucina, isoleucina i valina. Es diuen ramificats a causa de la unió de les seves estructures químiques.

Aproximadament composen un terç del teixit muscular, d’aquí que siguin tant importants en dietes per a esportistes. Més encara si, per exemple, es fan esforços musculars elevats com les peses. Ajuden a la retenció de nitrogen a la musculatura, un balanç positiu de nitrogen es essencial pel desenvolupament muscular.

Aquests son metabolitzats totalment pel teixit muscular i son capaços d’evitar l’eliminació d’altres aminoàcids a treves del múscul, a això se l’anomena “efecte anti-anabòlic”. També ajuda a la producció d’insulina per part del pàncreas, la insulina ajuda a l’absorció d’aminoàcids per part de l’organisme.

Un altre tret distintiu dels aminoàcids ramificats és que quan s’esgota el glucogen de la musculatura pot contribuir a augmentar en un 5% - 15% l’energia muscular.

Per a dosificacions consultar a la botiga.

Vitamina B12: Necessària per al metabolisme dels HC, lípids i proteïnes, en la síntesis de l’ADN i l’ARN i en la de la creatina. Fa pujar la gana, per a gent que tingui dificultats en ingerir aquestes 500 calories de més. Beneficia la síntesis dels glòbuls vermells, millorant així l’aportació d’oxigen als músculs.

S’ha d’ingerir en forma de coenzim activa, en el cas de la B12 es el dibencozide. Si hi ha problemes intestinals optar per la Vitamina B12 sublingual.

PRECAUCIÓ: Sempre que es suplementi amb una vitamina del grup B aïllada s’haurà de suplementar alhora amb un complexa de vitamines del grup B sencer per tal d’evitar desequilibris amb la resta de vitamines d’aquest grup.

Per a dosificacions consultar a la botiga.

Àcid fòlic: Vitamina que pertany a les vitamines del grup B. Ajuda en la síntesis de l’ADN, de les proteïnes i regenera glòbuls vermells. La seva deficiència pot provocar en mal funcionament metabòlic i energètic. Fa sinergia amb la B12 en moltes de les funcions metabòliques. LA deficiència d’aquestes dues vitamines provoca un augment en homocisteïna, el que pot provocar un factor de risc en patologies cardíaques, per exemple. Donen metils per tal de ajudar a transformar l’homocisteïna en metionina.

PRECAUCIÓ: Sempre que es suplementi amb una vitamina del grup B aïllada s’haurà de suplementar alhora amb un complexa de vitamines del grup B sencer per tal d’evitar desequilibris amb la resta de vitamines d’aquest grup.

Crom: Component essencial del Factor de Tolerància a la Glucosa (FTG), potencia l’acció de la insulina i ajuda en la producció de l’emmagatzematge del glucogen. Normalitza els nivells de sucre en sang, restaura el metabolisme defectuós i la tolerància a la glucosa.

Proteïnes: En nutrició esportiva s’utilitzen combinacions de proteïnes aïllades amb HC de divers índex glucèmic, ja que aquest aportarà diverses fonts d’energia depenent de l’absorció que es faci dels sucres.

Es donarà en persones que tinguin deficiència a l’hora de ingerir proteïna de la dieta. Assolim així una ingesta d’aminoàcids i proteïnes òptima per a l’esport, millora la regeneració muscular, l’eficàcia de les vies energètiques i del sistema immunològic. Ajuda a pujar el pes pres desprès dels àpats.

En el cas de la proteïna es valorarà cada cas en concret, sobretot pel tipus d’esport que es practica, ho podeu demanar a la botiga.

Enzims digestius: Els enzims digestius es donen amb la finalitat de millorar l’absorció de nutrients específics, HC, proteïnes i greixos. Es fa perquè és molt freqüent trobar una deficiència enzimàtica a l’hora de trencar les proteïnes en els aminoàcids que les composen. Milloren la desfragmentació dels aliments per a la posterior millora en l’absorció de nutrients.

Milloren les digestions, i com que heu de pujar la ingesta calòrica això és d’extrema importància. Milloren els gasos i flatulències, disminueix la inflamació intestinal i regulen el sistema immunològic.

PRECAUCIÓ: Ingerir sempre amb els aliments. Si hi ha hagut úlcera gàstrica consultar al terapeuta.

Fenigrec: Es tracta d’una planta d’on s’utilitzen les llavors, tradicionalment per a obrir la gana i augmentant l’anabolisme. Un dels seus principis actius, el furostanol, que es un tipus de saponina glucosidal, sembla estimular la LH (hormona luteïnitzant), encarregada de transportar als testicles el missatge de fabricar testosterona , vinculada a l’augment de massa muscular i a la millora de la condició atlètica.

Glucosamina: Necessari per a la producció de teixit connectiu, a les membranes de les articulacions i del líquid sinovial. Factor protector en èpoques de creixement muscular. Ajuda a regenerar més ràpidament en processos de recuperació articular.

PRECAUCIÓ: Diabètics i hipertensos demanar a l’especialista.

En tot cas, com veieu, ben fet es un procés fàcil i gens desagradable. L’únic que em de tenir en compte és fer les coses correctament i, sempre, sempre, sempre, contrastar el que ens diuen.

Per qualsevol altre consulta no dubteu en preguntar-me!

Salut!

Pau Elias

Naturòpata i nutricionista.

Col·legiat Nº 3248 ONC Fenaco