Esports

La cura per la salut serà sempre incomplerta si no fem esport.

La tonificació de la musculatura, la millora en l’oxigenació, les endorfines que es creen quan fem esport, el suor que neteja el nostre organisme de toxines... Per a tot, l’esport es relaciona amb l’absència de malalties i una forta salut, amb una vida més llarga amb salut i un millor sentit de l’humor... Fes esport!
No oblidis, però, que el qui fa esport te un consum de nutrients més elevat que la mitjana, per prevenir lesions, millorar el rendiment, accelerar la recuperació, guanyar massa muscular o definir la musculatura, per a qualsevol dubte sobre el teu esport preferit i com optimitzar-lo, consulta als professionals d’Ananda Bio.

Com guanyar massa muscular - Capítol 2

Segona part d'un artícle especialment dissenyat per aquells que volen guanyar pes i massa muscular de manera natural i amb el seny que correspon tractar el notre cos i organisme. Aquest artícle comença a tractar el tema de la suplementació ideal.

En aquest segon capítol us volem explicar i ensenyar que és el que necessitareu per aconseguir el vostre objectiu de tenir el pes i la massa muscular dessitjada. En tots els casos, l'artícle és esplicatiu i no pretén desplaçar la consulta a un professional. Si tens algún dubte escriu-nos o passat pel centre Ananda Bio.

L-Arginina: Aminoàcid essencial encarregat de transportar i emmagatzemar nitrogen a la musculatura. Potencia l’alliberament de l’hormona de creixement. Necessària per a l’elaboració de diversos compostos necessaris per a la producció d’energia. A més a més converteix l’amoníac en urea. L’amoníac és molt tòxic i augmenta la producció amb l’exercici, així doncs és important tenir una bona gestió d’eliminació. Per posologies demanar a la botiga.

L-Ornitina: Estimula la glàndula pituïtària juntament amb l’arginina per tal que aquesta alliberi l’hormona de creixement. Ajuda igualment en el cicle de la urea per tal d’eliminar l’amoníac. Enforteix el teixit connectiu ajudant a tenir uns tendons i uns cartílags més saludables.

Com que l’ornitina es convertirà en L-Arginina podem afegir els beneficis d’aquesta última a la llista de l’ornitina.

PRECAUCIÓ: No subministrar en casos d’afecció hepàtica aguda ni en casos d’esquizofrènia.

Glicina: Combinada amb la ingesta de arginina ha demostrat l’acumulació de creatina a la musculatura i a l’organisme. La creatina es combina amb fosfats i augmenta els nivells d’energia necessària per a fer esport.

Augmenta la síntesi de col·lagen, component principal del teixit muscular, i accelera la reparació del mal tissular. Augmenta l’alliberació de l’hormona de creixement.

Creatina: Es tracta d’un compost natural que es sintetitza al fetge, ronyó i pàncreas a partir de tres aminoàcids, arginina, glicina i metionina. També el trobem als aliments, peix, carn, productes animals en general i poc a alguns vegetals.

Una persona de 70 quilos te una mitjana de 120gr de creatina, el 95% del qual és a la musculatura, la resta es reparteix entre el cor, els espermatozous, la retina i el cervell. Els requeriments diaris son uns 2gr, la resta la sintetitza el propi cos o s’obté a traves de la dieta.

Regenera l’ATP, adenosina trifosfat, l’energia que utilitza el múscul. Transporta l’energia de la base on s’emmagatzema fins el lloc d’ús. Ajuda a mantenir el pH intern muscular impedint l’acidificació, així la intensitat de l’exercici es pot mantenir durant més temps. Ajuda a la regularització energètica a traves del control glucèmic.

A llarg termini sembla que podria ajudar en el creixement muscular gracies a l’entrenament. Funcions positives per a l’esport en general.

Per a posologies demanar a la botiga.

Zinc: Mineral que participa en el metabolisme de més de 200 funcions enzimàtiques corporals, imprescindible per a la síntesi de proteïna. Paper fonamental per al creixement i reparació de teixits, sistema immune i producció de testosterona. Inhibeix la producció d’àcid làctic, que destrueix les miofibril·les, durant l’esforç intens.

Forma part de la insulina, afavorint nombrosos processos de creixement i desenvolupament, essencial per al metabolisme hepàtic.

La seva deficiència porta a una baixa producció de la GH, hormona de creixement, controla la síntesi i secreció d’aquesta hormona però te efecte sobre altres glàndules a més de la pituïtària. Juga un paper decisiu en tots el processos de creixement i funció sexual, es el mineral més abundant a la pròstata.

PRECAUCIÓ: Una ingesta elevada de Zinc pot portar a una deficiència en l’absorció del ferro i podria provocar una depressió al sistema immunològic.

Per a posologies demanar a la botiga.

Hidrats de Carboni (HC): S’utilitzen com a font d’energia principalment, afegint una quantitat de calories a la dieta de fàcil absorció. D’aquesta manera el balanç calòric s’aconsegueix positiu i acumules més calories de les que gastes per al d’augmentar de pes.

Aquests son els únics nutrients que poden generar ATP de forma anaeròbica. Aclarirem que prendre HC abans de fer esport per tal de obtenir més glucogen no donarà els resultats esperats. El que succeirà serà que pujaran els nivells de sucre en sang de manera que tindrem una disposició energètica més elevada en els primers estats de l’entrenament, però un cop utilitzats, l’organisme agafarà el glucogen que hi ha a fetge i musculatura. Aquests dipòsits seran més plens o més buits depenen de com els haguem reposat a l’últim entrenament.

La càrrega glucèmica que comporta la ingesta de HC pot portar a una baixada glucèmica una hora desprès d’haver-los consumit si no s’ingereixen més HC abans d’aquest període de temps. Per això s’haurien d’incorporar més HC de la dieta abans d’una hora desprès de l’exercici.

Si s’administren just desprès de l’exercici ajuden a una recuperació més ràpida de la musculatura i per tant deixen l’organisme millor preparat per al proper entrenament.

Pau Elias

Naturòpata i nutricionista

Col·legiat Nº 3248 ONC Fenaco